Regulamin

Regulamin internetowej sprzedaży biletów w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi

§1
Zasady Ogólne

Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do sprzedaży Biletów wstępu na spektakle teatralne za pośrednictwem strony www.teatr-jaracza.lodz/bilety/ . Każdy Klient korzystający systemu zakupu biletów online może dokonać ich zakupu po akceptacji zapisów niniejszego regulaminu.

§2
Dane Teatru

Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi, 90-257 Łódź ul. Kilińskiego 45, tel. (0) 42 66 23 300 zarejestrowany w RIK Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego pod numerem 2/99, NIP 724-000-34-73, REGON: 000-279-172.

§3
Zakup i otrzymanie biletów

1.    Klient za pośrednictwem wymienionej w § 1 strony internetowej dokonuje zakupu biletów wstępu do Teatru przy pomocy przelewu elektronicznego względnie transferu elektronicznego, w nominalnych cenach bez dodatkowych opłat.
2.    Zwroty biletów nie są przyjmowane. Zwroty biletów wstępu zakupionych za pośrednictwem internetu są możliwe jedynie w przypadku odwołania spektaklu lub zmiany repertuaru.
3.    Warunkiem zakupu biletów wstępu jest zapłacenie pełnej ceny biletów, podanie aktywnego adresu e-mail, imienia i nazwiska oraz prawidłowe wypełnienie i wysłanie przez Klienta formularza zakupu, a także akceptacja niniejszego regulaminu. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zakupu.
4.    W sprzedaży online dostępne są bilety normalne i ulgowe. Bilety ulgowe przysługują emerytom, rencistom, uczniom oraz studentom za okazaniem stosownej legitymacji. Bilety ulgowe bez udokumentowania prawa do ulgi są nieważne i nie uprawniają do wejścia na widownię.
5.    Spektakle rozpoczynają się punktualnie, widzowie spóźnieni nie będą wpuszczani na widownię aż do przerwy, pod warunkiem, że przewidziano przerwę.
6.    Teatr nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do systemu zakupu biletów online z przyczyn niezależnych od Teatru lub ze względów bezpieczeństwa.
7.    Zakup biletu wstępu następuje po zapłaceniu pełnej ceny biletów poprzez oferowany system płatności. Wszystkie transakcje z niżej wymienionymi formami płatności są obsługiwane przez firmę PayPro Spólka Akcyjna z siedzibą 60-327 Poznań przy ul. Kanclerska 15, KRS 0000347935, NIP 7792369887,  która zapewnia bezpieczną realizację transakcji.
8.    Płatność musi być dokonana w ciągu 30 minut od momentu wyboru biletu, po upływie tego czasu transakcja zostanie anulowana.
9.    Odbioru biletów należy dokonać w Kasie Biletowej w godzinach jej pracy, najpóźniej pół godziny przed rozpoczęciem przedstawienia. Przy odbiorze biletów zakupionych online należy podać imię i nazwisko i datę spektaklu. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie danych rezerwacji osobom trzecim.

§4
Odstąpienie od Umowy

Teatr informuje, iż stosownie do treści art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz.827), Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.

§5
Dane osobowe

1.    Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta jest Teatr. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych, dane osobowe są przechowywane i przetwarzane przez usługodawcę z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa spełniających wymagania polskiego prawa.
2.    Klient akceptując regulamin jednocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych przez Teatr w zakresie niezbędnym do rezerwacji biletów. Dane nie będą udostępniane osobom lub podmiotom trzecim zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
3.    Klient oświadcza, że wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie zakupu biletów online są prawdziwe i zgodne z jego najlepszą wiedzą.

§6
Reklamacje

1.    Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji w formie pisemnej. W tym celu powinien skontaktować się z Teatrem za pośrednictwem poczty elektronicznej teatr@teatr-jaracza.lodz.pl do 14 dni od dnia zakupu. Klient jest zobowiązany do dostarczenia wszelkich informacji i dokumentacji dotyczących składanej reklamacji.
2.    Teatr ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Teatru w powyższym terminie oznacza, że Teatr uznał reklamację za uzasadnioną.

§7
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

1.    Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.    Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
–    Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
–    Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
–    Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

§ 8
Postanowienia końcowe

1.    Klient oświadcza, że znane mu są konsekwencje cywilnoprawne i prawno-karne działań niezgodnych z obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym, oraz przyjmuje do wiadomości, że o działaniach mających znamiona czynu zagrożonego (niedozwolonego) przez ustawę (oszustwo, itp.) będą informowane właściwe organy ochrony prawa, co nie wyłącza dochodzenia naprawienia szkody na drodze cywilnej.
2.    Teatr ma prawo odstąpić od Umowy w przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności podania nieprawidłowych danych osobowych.
3.    Umowa sprzedaży biletów zawierana jest zgodnie z prawem polskim.
4.    Prawa i obowiązki stron wynikające z zawartej umowy sprzedaży biletów regulowane są w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz.827) oraz w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 2014.121 ze zm.).